نقد و بررسی سوزوکی کیزاشی
دهه هشتاد خورشیدی را میتوان دوره طلایی صنعتخودرو در ایران دانست. طی این دوران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشورمان یعنی سایپا و ایران خودرو، از مزایای همکاری با کمپانیهای مشهور بهرهمند شدند که حاصل آن عرضه محصولاتی همچون سوزوکی کیزاشی یا نیسان تیانا به بازار کشورمان بود. مطمئنا ادامه این روند میتوانست نتایج مثبت فراوانی را برای صنعت خودروسازی کشورمان بههمراه داشته باشد. سوزوکی کیزاشی (Suzuki Kizashi) دومین دستاورد همکاری ایران خودرو و سوزوکی بود که در سال 90 به بازار ایران معرفی شد. این خودرو بهعنوان یک سدان متوسط، همرده خودروهایی همچون هیوندای سوناتا یا کیا اپتیما تلقی میشود. کیزاشی طی سالهای حضور خود، در تعداد محدودی وارد بازار شد و ایران خودرو تصمیم داشت پس از مدتی پروژه مونتاژ آن را آغاز کند، اما قیمتگذاری غیرمنطقی و فشار رقبای مختلف کرهای و ژاپنی حاضر در بازار، سوزوکی کمتر شناختهشده را به حاشیه راند. امروزه سوزوکی کیزاشی یکی از خودروهای کمیاب بازار بهشمار میرود و در مدلهای 2012 و 2013 قابل خریداری است. افرادی که به خودروهای خاص علاقه دارند یا میخواهند با بودجهای متوسط چشمها را در خیابان به خود خیره کنند، از مشتریان سوزوکی کیزاشی هستند. آیا شما نیز از این دسته افراد هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است در ادامه با همراه باشید.